Tuesday, March 30

完夢

五年了。今天我終於完了五年來的夢。

今晚,我一直在街上、車上、酒吧內發笑,好多年了,都沒有這樣為自己高興過。被McGill、北大、中大、港大取錄、交男朋友、買衣服,從來都沒有真正高興過,之前被這份工作錄用時更不用說了,那時只想,噢,不能去旅行了。今天不同,我是真的擁有「事業」了,我的人生又向前邁進了一大步。

從大一開始,我己經立志當一名記者。我身邊所有人都知道,我一定要當記者!我很努力地,每一步,都是朝著那個方向走。

一切都是機緣。我沒有別人幸運,一畢業就可順利進入傳媒,一帆風順地展開事業。不過,我亦已覺得自己很受眷顧,很快地找到這份工作,雖然並不是最完美的,但總能讓我置身於一直修讀的政治舞台裡,接觸到許多不然沒機會接觸的人和事。立法機關,總比第四權還大。我想,其實也是因為這份工作,讓我能磨練和充實自己的時事觸角,才能被現在的報館垂青。

我真的很高興,這一天,盼了很久啊。


1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Once again, CONGRTULATIONS. Believe it or not, I am probably happier than you are. Because I believe in dreams and ideals. I believe in having a passion to strive for, a dream to live in, an ideal to pursue. I told MANY MANY of my friends that I can't go to Xinjiang because you got a new job but I am probably happier now than if we ended up going to Xinjiang. I am very similar to you in terms of my way to approach my career--I have been wanting to go to law school since sophomore year in college and everything I did was to further that goal. Now that I am in, I just feel very happy that I am doing something that I have always wanted to do, and I treasure every opportunity that comes my way. I know that you will do very well and you will enjoy your new job. I can't wait to see your reports on the HK Economic Times! You are going to kickass!

Posted by: Helen at April 3, 2004 12:16 PM

November 03, 2004 1:17 AM  

Post a Comment

<< Home