Monday, July 26

契女

我當上了契媽。

我由曾幾何時的母愛泛濫,變成愛心無幾。不過,因為好友所託,竟當上了別人的契媽。這個小不點,是天之嬌女一名,第一次見她時,只有兩歲,就被她摑了一巴掌,所以對她印象不太好。但友人說,就是要我當契媽,才能鎮住她。


她也像她媽,愛恨分明。要是她不喜歡你,就當你透明。第二次見面,沙士期間,她卻開始粘著我,不停對我講話,她媽也甚為驚嘆。

轉眼就過了一年,昨天才正式「上契」,只第三次見面,她快四歲了。

她很快就叫「契媽」叫上了口,直捉著我玩。我在她家睡,她興奮不已,我臨走前她還問:契媽明天會回來嗎?還給了我一個小吻。甜在心頭。

暫岔開話題,這大半年通常都是別人到我家,我很久沒有在朋友家過夜,很好玩。雖然,到有家室的女朋友家裡,不會是slumber party,亦不會有long night talk,但感覺都很好。小時候,我也總喜歡在別人家過夜,所以從沒有睡不慣生床的問題。可能註定是不粘家的「浪女」吧!=P
話說回來,與小孩子溝通需要很多想像力,難度還可以很高。契女的一條問題,讓我啞口無言:你母親是誰?!我支吾了半天,轉頭問她媽:我應該告訴她我媽的名字嗎?原來,答案不很難,說甚麼都可以,因為當我問她,那你媽是誰,她答道:松鼠!原來她自己也是松鼠。


領略了竅門,事情就變得容易得多,反正我對天馬行空也在行。對著家人或男朋友,撒嬌或撒無賴時,我也會說一大堆童話故事的說話。所以,當契女問我的職業時,我告訴她,我是一名警察!警察是我認為最能impress小孩的職業。也果然。


說了一大堆,不要誤會,我並沒有改變初衷,要生小孩。我很難想像,為何要把本來買鞋和衣服,以及去旅行的錢,花在別人身上,還要放棄自己周日與朋友聚會的時間,與孩子一起溫習、學琴。我比較自私。我試過在夢裡,把自己的小孩送給人家。

母親實在很偉大。



My best friend Kelly and god daughter Josie


1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

我又要做契女!!!

I have always thought about having children too, cos i felt that it is something that a woman has to go through during her lifetime. But after thinking it thru, I have found that it is not such a good idea after all. It's not just the problem with money, raising a child forces you to lead a stable and secure life until the child grows up. I'm definitely not a person who can get settled in one place for too long, I would want to move around and experience different things. Selfish, ain't i?

As for meeting friends, we should also bear in mind the fact that when we get to the age when all our friends are married and have their own children, they might not have the time to meet up with us too~~~ well maybe not geh, we will always be able to (and we definitely will) squeeze out our most limited time available to spend time with each other, no matter how busy we are, right??

Don't worry, we have nai ma to help us bore babies, ah va, hor?

Posted by: Fiona at July 27, 2004 03:33 AM

October 31, 2004 4:09 AM  

Post a Comment

<< Home